‘Hoe kom ik van mijn angst af?’

In deze Facebook Live video beantwoord ik de vraag: ‘Hoe kom ik van mijn angst af?’

Oefening over angst

Bij deze de oefening die je eens kunt doen naar aanleiding van mijn uitleg.

Oefening: FACE YOUR FEARS:

Schrijf je 3 grootste angsten op.

Kijk nu eens rustig naar dat lijstje en neem de tijd om stil te staan dat rijtje. Ik kan me zo voorstellen dat dit stilstaan op zich al zorgt voor een angstig gevoel. Loop daar nu eens niet voor weg en probeer iets anders. In plaats van dat je dit angstige gevoel probeert te vermijden, ga die angst eens toelaten. En vraag jezelf eens af: “Mag je bang zijn van jezelf?’. Als je ervoor blijft vluchten, dus net als voor die leeuw, dan komt hij je achterna. Wat als je nu stil blijft staan? Misschien is je angst er dan nog steeds, maar heb je er veel minder last van. Bedenk je ook goed dat je reageert met je ‘oerhersenen’. Onthoud dat al die angstige gevoelens voortkomen uit hoe je biologisch in elkaar zit. Dat is de oorzaak van al die negatieve emoties. En niet de angst zelf.

Zorg voor Jezelf

Angst is en blijft lastig. Zeker omdat we dus altijd angsten zullen hebben en er nooit compleet van af zullen komen. Je kunt er echter wel anders mee leren omgaan. En net zoals ik in de Eye Opener Challenge vertelde, is dat een training. Iets wat je moet leren. En niet zomaar van de een op andere dag anders doet. Wil jij ook leren om anders om te gaan met angst? Op een handigere manier? Zodat je je er niet meer door hoeft te laten tegenhouden in het doen wat je belangrijk vindt? Meld je dan aan voor het Zorg voor Jezelf plan. Of check meer live video’s en tips op mijn Facebook pagina. Of abonneer je op mijn YouTube kanaal.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar top